Zapisz się do Newslettera i bądź na bieżąco z najnowszymi ofertami.
Menu

Reklamacje i zwroty

 
REKLAMACJE
 
Jak złożyć reklamację
Wszystkie reklamacje dotyczące produktów lub sklepu internetowego możesz złożyć:
pisemnie na adres: Łapczyca 580, 32-744 Łapczyca;
w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@sklep-rolnicze.eu.
Przesłanie lub zwrot produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres: Łapczyca 580, 32-744 Łapczyca;.
 
Co napisać w reklamacji
Zaleca się podanie w opisie reklamacji:
(1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia
nieprawidłowości lub braku zgodności z umową;
(2) żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od
umowy lub innego roszczenia; oraz
(3) danych kontaktowych składającego reklamację ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji.
Wymogi podane powyżej mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji. W razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w trakcie
rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym Sprzedawcy.
Do reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np. zdjęcia, dokumenty lub produkt)
związane z przedmiotem reklamacji.
Możemy także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych informacji lub przesłanie
dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez nas.
 
Kiedy otrzymasz odpowiedź na reklamację
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej
otrzymania.
 
Gdzie znajdziesz regulacje prawne dotyczące reklamacji
 
 
Podstawa i zakres odpowiedzialności za zgodność produktu z umową są określone powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie o świadczeniu
usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
Mamy dwa rodzaje odpowiedzialności za zgodność produktu z umową:
ustawową Sprzedawcy jest to odpowiedzialność wynikająca z przepisów prawa, poniżej znajdziesz
szczegółowe informacje, gdzie jest ona uregulowana, tej odpowiedzialności nie można wyłączyć w przypadku
konsumentów;
umowną (np. gwarancja udzielana przez gwaranta) jest to odpowiedzialność dodatkowa, ma zastosowanie w
przypadku, gdy dany produkt jest objęty np. gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż
Sprzedawca (np. przez producenta). Szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji
znajdziesz w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym udzielenia gwarancji;
Poniżej znajdziesz szczegółowe regulacje dotyczące odpowiedzialności Sprzedawcy na podstawie przepisów prawa - w
zależności od rodzaju produktu (rzecz ruchoma, treść lub usługa cyfrowa) oraz w zależności od daty zawarcia umowy (do
2022 r., czy od 2023 r.):
 
Postanowienia dotyczące
reklamacji produktu rzeczy
ruchomej zakupionego przez
Klienta na podstawie umowy
sprzedaży zawartej ze
Sprzedawcą do dnia 31.
grudnia 2022 r. określają
przepisy Kodeksu Cywilnego w
brzmieniu obowiązującym do
dnia 31. grudnia 2022 r., w
szczególności art. 556-576
Kodeksu Cywilnego. Przepisy te
określają w szczególności
podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy
względem Klienta, jeżeli
sprzedany produkt ma wadę
fizyczną lub prawną (rękojmia).
Sprzedawca obowiązany jest
dostarczyć Klientowi produkt
bez wad.
 
Postanowienia dotyczące
reklamacji produktu rzeczy
ruchomej (w tym rzeczy
ruchomej z elementami
cyfrowymi), z wyłączeniem
jednak rzeczy ruchomej, która
służy wyłącznie jako nośnik treści
cyfrowej zakupionego przez
Klienta na podstawie umowy
sprzedaży zawartej ze
Sprzedawcą od dnia 1. stycznia
2023 r. określają przepisy Ustawy
o Prawach Konsumenta w
brzmieniu obowiązującym od dnia
1. stycznia 2023 r., w
szczególności art. 43a - 43g
Ustawy o Prawach Konsumenta.
Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy
względem konsumenta, w razie
braku zgodności produktu z
umową sprzedaży.
 
Postanowienia dotyczące
reklamacji produktu treści lub
usługi cyfrowej lub rzeczy
ruchomej, która służy wyłącznie
jako nośnik treści cyfrowej
zakupionego przez Klienta na
podstawie umowy sprzedaży
zawartej ze Sprzedawcą od dnia
1. stycznia 2023 r. lub przed tym
dniem, jeżeli dostarczanie takiego
produktu miało nastąpić lub
nastąpiło po tym dniu określają
przepisy Ustawy o Prawach
Konsumenta w brzmieniu
obowiązującym od dnia 1. stycznia
2023 r., w szczególności art. 43h
43q Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają
w szczególności podstawę i zakres
odpowiedzialności Sprzedawcy
względem konsumenta, w razie
braku zgodności produktu z
umową sprzedaży.
 
 
 
 
 
 
Opublikowano: